Myléne Demongeot

/ 29 září, 1935

29.9.1935 – Nice, Francie
Narodila se jako Marie-Helene Demongeot ve francouzském Nice v herecké rodině. Její rodiče se seznámili v čínské Šanghaji a přestěhovali se do Nice, kde vyrůstala. Její matka Klaudia Trubnikovová byla rusko-ukrajinská emigrantka z Charkova, která utekla před hrůzami ruské občanské války. Její otec Alfred Demongeot byl francouzsko-italského původu. Rodina byla dvojjazyčná a malá Mylène uměla mluvit rusky a francouzsky, ale nakonec přešla na francouzštinu. Jako mladá dívka měla ráda hudbu a filmy, které pro ni byly dokonalým únikem před hrůzami druhé světové války. Ve třinácti letech odjela do Paříže a pokračovala ve vzdělávání. Studovala hru na klavír pod vedením Marguerite Longové a Yvese Nata. Poté studovala dramatické umění u Marie Ventury v pařížském Le Cours Simon. V patnácti letech se stala modelkou v ateliéru Pierra Cardina. V 17 letech Mylène debutovala ve filmu vedlejší rolí Nicole ve filmu Les enfants de l’amour (1953). Každý rok se objevovala ve třech až čtyřech celovečerních filmech a koncem 50. let získala mezinárodní slávu. Společně s Garym Cooperem se 7. června 1957 zúčastnila otevření prvního eskalátoru, který byl instalován v kině, v pařížském divadle Rex. Nezapomenutelnou scénu svádění si zahrála po boku Yvese Montanda ve filmu Čarodějky ze Salemu (1957). Její první výrazná hlavní role byla ve filmu Buď hezká a mlč (1958), kde hrála sedmnáctiletou pašeračku šperků. Mylène dále rozvíjela svůj filmový obraz manipulativní blonďaté milenky ve skvělém výkonu po boku Davida Nivena ve filmu Bonjour tristesse (1958) a natrvalo dostala image vtipné svůdnice po společném hraní s Alainem Delonem v komedii Faibles femmes (1959). Zahrála si také manipulativní a koketní Andromedu po boku Steva Reevese ve filmu La battaglia di Maratona (1959) a hlavní roli Rey po boku Rogera Moora ve filmu Il ratto delle sabine (1961). Mezi její nejznámější role patří manipulativní Milady de Winter ve filmu Tři mušketýři (1961) a Helen ve všech třech filmech o Fantomasovi (1964-1966). V této trilogii hrála společně s předními francouzskými herci té doby, včetně Jeana Maraise a Louise de Funèse. Přestože postupně ustoupila od stereotypní image krásné francouzské kokety, stále vypadala poměrně přesvědčivě jako madam středního věku, kterou rozvíjela v 80. a 90. letech. Mohli jsme ji také vidět jako vysloužilou bordelmamá ve filmu Válka policajtů. V té době se také začala věnovat producentské činnosti a byla spolumajitelkou produkční společnosti Kangarou Films, kterou založila se svým zesnulým manželem Marcem Simenonem. Po delší odmlce se vrátila ve filmu Válka policajtů (2004). Objevila se také ve filmech Camping (2006) a La Californie (2006) režiséra a scenáristy Jacquese Fieschiho, natočeném podle povídky Georgese Simenona. Kromě své filmové tvorby napsala Mylène také několik knih, z nichž nejznámější jsou Tiroirs Secrets a Animalement vôtre. V roce 2000 se vydala do rodiště své matky v ukrajinském Charkově. Tam zasadila pamětní strom a představila svou autobiografickou knihu Les Lilas de Charkov (Charkovské šeříky). V roce 2006 byla oceněna za svou hereckou kariéru Řádem umění a literatury. Žije ve svém rodném městě Nice.


Fantomas, Fantomas se zlobí,
Fantomas kontra Scotland Yard (Funés, Marais)
Buď hodná a mlč (Belmondo, Delon)
Slabé ženy (Delon)
Sympatický dareba (Belmondo)
Il ratto de la Sabine (Marais)
Otec, matka, moje žena a já (Funés)
Futures vedettes (Marais)
Frou-frou (Funés)
Válka policajtů



Share this Post