Osudové ženy Alaina Delona (část 1)
Romy Schneider (1958–1964)
Oba herci se seznámili v roce 1958. Alain Delon byl v té době jednou z vycházejících hvězd francouzského filmu, zatímco Romy Schneiderová (vlastním jménem Rosemarie Magdalena Albachová) byla díky roli bájné císařovny Sissi již skutečnou hvězdou. Poté, co Romy Scheniderová souhlasila s účastí ve filmu Christine, dostala příležitost si vybrat svého mužského partnera. Obracela stránky katalogu herců, kteří by mohli být vhodní pro mužskou postavu, když narazila na fotografii Alaina Delona. Pro ni to byla jasná volba, jak vyprávěl Jean-Pierre Lavoignat v pořadu France Inter On aura tout vu v březnu 2022: „Požádali ji, aby si vybrala partnera, protože šlo o francouzskou koprodukci, film Pierra Gasparda-Huita. Vybírala z katalogu. Uviděla Delona, kterému bylo třiadvacet a byl už tehdy velmi pohledný, a řekla: ‚Tenhle'“.
Když se poprvé setkali, oba se připravovali na to, že se stanou pouze filmovými partnery. Stejně jako u Jean-Louis Trintignanta a Brigitte Bardot nebylo jejich první setkání osudové. Alain Delon vzpomíná: „Romy právě přijela z Vídně a já čekal v Paříži s kyticí květin v náručí, kterou jsem nevěděl, jak držet. Ale producenti filmu mi řekli: ‚Až sejde z lávky, přistoupíš k ní a dáš jí tyhle květiny.‘ Čekal jsem na ní s těmi květinami jako blázen, vmísený do hordy fotografů. Pak sešla dolů po schůdkách z letadla. Přistoupil jsem k ní. A pak nic, žádná láska na první pohled, ne.“
A pak jsem odjel do Vídně, kde jsme natáčeli ten film. A tam jsem se do Romy bláznivě zamiloval. A ona se zamilovala do mě. Často jsme si kladli tu mileneckou otázku: „Kdo se zamiloval první, ty, nebo já? Počítali jsme: „Jedna, dva, tři!“ a odpovídali: „Ani ty, ani já! Oba zároveň!“
Jakmile se oba herci setkali na place, jejich chemie byla hmatatelná. Přitom zpočátku Romy svého budoucího partnera ve filmu Christine považovala za arogantního, velmi hezkého, ale velmi rozmarného a velmi nudného společníka. Pár se zasnoubil o několik měsíců později, v roce 1959. Bláznivě zamilovaná Romy Schneiderová dokonce odložila své profesionální projekty, aby se mohla věnovat vztahu s Alainem Delonem. Láska k Alainu Delonovi jí dala sílu odmítnout připravovaný čtvrtý film o císařovně Sissi, opustit Německo a usadit se ve Francii.
Po prvním společném filmu se dvojice Alain Delon a Romy Schneider stala kultovní. Romy, již tehdy vysoce uznávaná hvězda, a Alain, vycházející talent, byli kvůli svému vášnivému a bouřlivému vztahu, který byl předmětem intenzivního zájmu médií a paparazziů, kteří je neúnavně pronásledovali, láskyplně přezdíváni „Les amants magnifiques“ (Velkolepí milenci), „Les fiancés éternels“ (Věční snoubenci) a „Les amants terribles“ (Příšerní milenci). Romyina rodina byla i po jejich zasnoubení proti tomuto svazku, což jejich románku přidávalo další komplikace.
Jestliže jejich láska byla intenzivní, jejich rozchod byl jistě bolestný. Delon zmizel z jejich bytu a zanechal po sobě dopis o rozchodu a kytici růží. Přestože se ale rozešli a šli každý svou cestou, stále k sobě chovali velké city. A jejich milostný příběh nepřestal uchvacovat diváky a upevnil jejich status jednoho z nejkrásnějších párů v historii kinematografie.
Bývalí milenci se znovu setkali na natáčení snímku Bazén (La Piscine) v roce 1968. Producenti uvažovali o Delonově partnerce v podání Monici Vittiové nebo Angie Dickinson, ale sám Delon se snažil prosadit Romy. Když dorazila na natáčení, všichni čekali bouřlivou reakci, ale okolnosti se mezitím změnily. Romy Schneider porodila syna Davida a Alain Delon právě potkal Mireille Darc. Historie se uzavřela.
V roce 1981 se oba herci měli znovu sejít ke své čtvrté spolupráci ve filmu L’un contre l’autre Pierra Graniera-Deferra, ale k tomu už nedošlo. Herečka zemřela pár měsíců po tragické smrti svého syna Davida a projekt byl ukončen. Podle Dominique Besneharda se však Delon rozhodl z projektu odstoupit ještě před tragédií. V roce 2014 ve své autobiografii Casino d’Hiver tvrdil, že Alain Delon se rozhodl stáhnout a nechtěl se na plátně objevovat znovu jako pár s Romy Schneider, protože podle něj byla už „příliš stará, příliš zničená.“
29. května 1982 byla ve svém bytě v ulici Barbet-de-Jouy v 7. pařížském obvodu nalezena třiačtyřicetiletá Romy Schneider mrtvá 43letá. Na jejím stole ležel nedokončený dopis s omluvou za zrušení focení – její dcera Sarah měla spalničky – a dlouhá čára pera ukazovala, že se zhroutila na stůl. Ten byl zaneřáděný lahvemi s alkoholem a prášky. Zatímco někteří tvrdili, že šlo o sebevraždu, mnozí blízcí vídeňské rodačky se domnívali, že nechtěla ukončit svůj život, ale prostě zemřela v důsledku svých excesů.
Při svém posledním rozhovoru, o tragédii jejího života – nešťastné smrti čtrnáctiletého syna Davida v červenci 1981 – a uvedení nového filmu La Passante du Sans-Souci, který byl nakonec jejím posledním, se Romy Schneiderová svěřila Michelu Druckerovi se vzpomínkami na svou matku a babičku, které obě byly herečky. „Maminka natočila přes 60 filmů a několik divadelních her, než odešla do důchodu. Co se týče mé babičky z otcovy strany, ta pokračovala až do svých 80 let. Nechci pracovat tak tvrdě jako ona,“ řekla a pak dodala: „Ani se nechci dožít 105 let jako ona!“
Alain Delon naposledy oslovil Romy Schneiderovou ve svém emotivním dopise, který napsal krátce po její smrti. V tomto dopise se Alain Delon svěřuje se svou láskou k Romy. „Dívám se, jak spíš. Jsem vedle tebe, u tvé postele. Máš na sobě dlouhou černočervenou tuniku, na živůtku vyšívanou. Myslím, že jsou to květiny, ale nedívám se na ně (…) Loučím se, loučím se moje největší, moje Puppelé. Tak jsem ti říkal. V němčině to znamenalo „malá panenka“. Nedívám se na květiny, ale na tvou tvář. Jsi krásná, snad nikdy předtím jsi nebyla tak krásná jako teď,“ napsal herec.
V roce 2009 Alain Delon připustil, že lituje toho, že se s ní neoženil. A v roce 2018 Delon dokonce přiznal, že Romy Schneiderová byla jeho největší životní láskou.
(Zdroj:voici.fr )